När det blir dags för ditt företag att flytta till nya utrymmen är Victor Ek företaget som kan stå till tjänst med alla de tjänster ni behöver. Vi flyttar även ert mest krävande lösöre på ett tryggt och säkert sätt, för vi vill garantera att dina medarbetare snabbt ska kunna återvända till sina uppgifter.
EN FULLSERVICE FÖRETAGSFLYTTNING FRÅN VICTOR EK
Vår sakkunskap finns till ditt förfogande i varje skede av din företagsflyttning. Vi gör i samråd med dig upp en noggrann projektplan för att arbetet i ditt företag ska kunna löpa så ostört som möjligt även under flyttningen. Vi flyttar smidigt och enkelt din organisation till de nya lokalerna – allt från massiva maskinparker till de små personliga sakerna som pryder arbetsborden.
Vi tar tryggt och säkert hand om även krävande specialuppdrag, som att flytta tunga möbler och kassaskåp. Tack vare vår helhetsservice hålls hjulen i ditt företag i rullning med minsta möjliga avbrott, både på kontoret och på verkstadsgolvet.
EN SUPER-FLYTTNING SOM SPARAR RESURSER FÖR DITT FÖRETAG
Som det första företaget inom huvudstadsregionen kan vi erbjuda en effektiv flytthiss för krävande objekt. Med hjälp av hissen förkortas flyttningstiden med flera timmar, samtidigt som vi frigör resten av byggnaden för normal rörlighet och verksamhet.
Vi rekommenderar flytthissen speciellt när det går att utnyttja stora fönster eller balkonger för flyttning av olika objekt. Förutsättningen är en rymlig lastningsplats på markplanet. Be om tilläggsuppgifter om vår super-flyttning, och bekanta dig också med våra tilläggstjänster, som t.ex. möbelmontering och övervakad förvaring.
VANLIGA FRÅGOR
Var ska jag börja min företagsflyttning?
En god idé är att börja företagsflyttningen med en flyttningsbesiktning. Besiktningen ger oss all den information vi behöver om flyttpartiets volym, om tidtabellen samt andra viktiga detaljer.
Hur går flyttningen vidare?
Innan vi kan ge en offert utför vi en flyttningsbesiktning, och först därefter kan vi göra upp en skräddarsydd offert. Innan själva flyttningen ordar vi ett flyttningsmöte om flyttningsdagens tidtabell och andra detaljer, samt kommer överens om vilka eventuella tilläggstjänster som behövs, samt om leveransen av flyttlådorna.
Efter flyttningen kommer vi överens om när vi kan hämta lådorna, och cirka en vecka efter flyttningen skickar vi vår faktura.
Vårt nya kontor kommer att möbleras med nya möbler. Kan Victor Ek hjälpa oss att montera dem?
Vi tar hand om montering av möbler i samband med flyttningar, och även separat på beställning. Vårt manskap bygger ihop och monterar t.ex. arbetspunkter, nya bord, och hänger upp era tavlor på väggarna.
När ska flyttlådorna returneras?
Ni får behålla flyttlådorna så länge det behövs. Debiteringen sker enligt avtal. Det vore bra om ni kan meddela oss om tidpunkten 2 vardagar före önskat avhämtningsdatum.
Kan ni flytta vårt kassaskåp samtidigt med det övriga?
Javisst. Vi tar hand om flyttning av tunga föremål som t.ex. kassaskåp. Det vore bra om ni kan meddela oss kassaskåpets märke och modell i samband med er offertbegäran eller vid flyttningsbesiktningen.
Täcker vår egen försäkring flyttningen?
Försäkringar skiljer sig mycket från varandra är unika för varje företag. Det lönar sig att kontrollera med ert försäkringsbolag om de försäkringar ni har även täcker flyttning som sköts av ett flyttföretag.
Victor Ek kan erbjuda er en förmånlig flyttförsäkring från försäkringsbolaget Fennia. Den är fri från självrisk, och försäkringspremien baserar sig på flyttningskostnaderna och på flyttpartiets värde.
KONTAKTA:
- Juha Koskinen
- tel. 09 125 1397
- juha.koskinen@victorek.fi